Gruna Gubbar Från Y.R. (1986)

Micke sommarjobbar på Skara sommarland. Det gör även Åsa samtidigt som hon får vara barnvakt åt sin jobbiga lillasyster Marre. En dag krashar tre små gröna gubbar i parken med sitt tefat. Ingen tror på Marre när hon berättar om de små gröna gubbarna. Samtidigt är ett gäng ufojägare ute efter de små gubbarna. Snart är de mitt uppe i ett rasande äventyr Micke, Åsa och Marre får agera barnvakter åt våra gröna vänner som kommer från planeten Y.R. Yrlingarna smyger hela tiden iväg för att utforska nöjesparken, men där ute lurar ufojägarna. Ska de lyckas stoppa ufojägarna och hjälpa Yrlingarna hem igen?

Här snackar vi svensk kalkonrulle. Larvig story, Dåliga skådisar och alla är klädda i det hemskaste modet från 80talet. Till och med Bert Karlsson är med. Trots detta är det en film man inte kan sluta titta på. Jag menar det är tre dvärgar de har målat gröna. Kan det bli bättre?

Hittade ingen youtube film så ni får nöja er med en bild.
Svenskt skräp | |
#1 - - oskar:

låter ju nästan för bra för att vara sant ... måste jag glo på någon gång!



rolig blogg b.t.w. fortsätt skriva!

#2 - - Frida:

Hah! Jag tyckte att den var rolig och lite småmysig. Men jag gillar svenska b-rullar från 80-talet :)

#3 - - Johan:

Kanske kan leta upp några fler och skriva om.

Upp