Yeti: Curse of the Snow Demon (2008)

Ett fotbollslag sitter på ett plan på väg till Japan när de plötsligt störtar. Ett fåtal överlever, de slåss inbördes om hur de ska hålla sig vid liv. Tillslut kommer dom på att dom måste äta upp sina döda kamrater. Känns det igen? Filmen Alive från 1993 hade ett liknande tema. Det som skiljer den här filmen från det är att här är de även jagade av en yeti med rabies.

En av Sci-Fi channels original filmer, vilket betyder att den är exklusivt gjord för Sci-Fi Channel. Vilket i sin tur betyder att det är skit. Allt i den här filmen är bara fel. "Vi måste hitta tändstickor för att göra upp eld!" Hallå det ligger flygplans delar över allt och dom brinner. Använd dom. Snubben i början som ska skjuta yetin hade nog frusit händerna av sig om han höll i pistolen utan vantar. Jag bröt benet, hm, ja jag använder min polares avslitna arm och spjälkar benet med. När sen Yetin börjar studsa likt flubber så vill man bara skjuta snubben som gjort special effekterna. Att Yetin sliter alla i stycken tills han träffar tjejen i huvudrollen som han då istället kidnappar är helt logiskt. Nej fan det här var nytt och dåligt ingen bra kombination. Kom ihåg aldrig mer Sci-Fi channels filmer, även om dom handlar om Bigfoot eller självaste jultomten.

Made for tv | |
#1 - - Jessica:

Haha, snygg sågning :-)

Elände, du skriver så bra om alla dessa filmer att jag inte kan sluta läsa fast jag bara tänkt läsa en recension....

#2 - - Johan:

Tackar.

Upp