Santa Claus Conquers the Martians (1964)

Julen sprider sig över jorden. Samtidigt har föräldrarna på mars ett problem, barnen sitter bara framför tv'n och tittar på program från jorden. Den äldste marsianen tror att det är för att barnen inte har fått vara barn utan blivit lärda med elektroniska inlärningschip som opereras in i deras hjärnor. De är fulllärda innan de kan gå. Den äldste tycker att de borde ha någon som Jultomten på mars, någon som kan få dem att skratta och vara glada. Sagt och gjort de ger sig av mot jorden för att kidnappa jultomten.

Sci-fi när den är som bäst. Pappkartongsrobotar och kontrollrum fulla med lysande knappar i olika färger. Människor målade gröna och iklädda lustiga hattar med antenner ska förställa marsianer. Lägg sedan till att det inte finns en skådespelare så långt ögat når. Det är bara människor som tror dom är skådespelare. Många goa skratt. Helt klart en av de bättre julfilmerna hitintills. Den har även varit med på Mystic science theater 3000 men se den helst utan att någon snackar sönder den.


Sci-fi/Fantasy | |
#1 - - Anonym:

#2 - - Iron Moon:

Tjena. Jag älskar denna film som egentligen är en riktig b-rulle;) Min farsa tillät mig kolla på den trots att jag inte var gammal då. Egentligen så gillar jag inte sci-fi så mycket men denna var fan grym. Tack för en bra blogg förresten.



Hastalavista

Upp