Tuben

Efter som jag ibland har lite tråkigt så startar jag nu en blogg till. Jag tänkte samla så mycket bra videos jag bara kan här. Det kommer mest vara punk, powerpop och gammal hardcore, men jag tänker inte begränsa mig. Helt enkelt kommer jag posta saker jag gillar, nytt och gammalt. Om jag känner mig själv rätt blir det mest gammalt. Tanken är att man ska kunna gå in och upptäcka massor med musik som man aldrig trodde man skulle få se på video. Bara klicka och njuta. Inte behöva bläddra igen all skit som folk slänger ut på youtube.

Tänkte börja på toppen med några av mina absoluta favoriter:



Dead boys - Sonic Reducer, live på CBGB's från 1977 är helt enkelt klassisk. Rått, uppkäftigt, naket och galet. Stiv som en seriefigur som fattat vad rock n' roll är. Jag tappar hakan varje gång jag ser skiten. Bara sjukt bra.





The Adverts - Bored teenagers OGTV 1978. Gitarristens tramp precis när låten börjar är helt magiskt, jag vet inte varför men jag har sett just den sekvensen tusen gånger. Låten är ju helt kalas. Sen ser alla helt fel ut vilket blir helt rätt. Trummisen ser ju ut som Bill Murray som käkat nått som gör honom väldigt nöjd. Gaye Advert på bas som hade fått vilken 15 punkare som helst på fall. Gitarristen ser man ju inte mycket mer än i början. Tv Smith som bara ser ut som jag vet i fan vad, men vilken röst. En av mina favoritsångare inom punken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0