Prototype (1983)

En professor har byggt en mänsklig robot. En dag tar han med sig roboten hem från labbet för att testa hur omvärlden reagerar på den. Det är väldigt lyckat och ingen tar Michael, som han kallas, för något annat än en människa. Men på labbet är man inte alls nöjda med att han tagit med sig roboten. Högre uppsatta tar med sig Michael och gör tester på honom. Professorn blir inte glad när de tar hans projekt så han tar med sig Michael och rymmer. Nu är han jagad av U.S.A.s säkerhetspolis. Samtidigt utforskar Michael omvärlden på sitt naiva och nyfikna sätt.

Jag var nere på Röda korsets loppis och där bland piratkopierade spel och kristna Lp skivor hittade jag den här. Efter att pluggat in den gamla vhs spelaren så kändes det lite extra spännande att titta på filmen. Filmen då? Jo en helt ok drama/sci-fi film om vänskap. Spänningen infinner sig aldrig men den lyckas ändå hålla intresset uppe. David Morse i rollen som Micheal är helt lysande.

Made for tv | |
#1 - - Claes:

Har du sett alla filmer nu johan? Länge sedan sidan uppdaterades :)

#2 - - Johan:

Nejdå. jag har bara haft ett väldigt långt sommarlov. Men det känns som om jag är på väg tillbaks. har sett en del film på sistone bara inte skrivit nått. ska göra en storartad comback när semestern är slut. På jobbet har jag mer tid till att titta på film.

Upp